Friday, March 27, 2009

Mak ku sayang

Hari ni aku tersangatlah sedih.........yang teramat dalam hidupku. Khabar dari doktor walaupun dah dapat aku agak tetap membuat diriku resah. Mana taknya kesihatan mak merosot sangat semenjak sebulan lebih ni.
Diabetis yang mak alami dah lama sangat pun cuma dalam 4 tahun lepas ni mak kena suntikan insulin 2 kali sehari. Cuma yang jadi masalah sekarang bukan paras kencing manis tapi rupanya mak ada kanser. Kanser kolon tu dah merebak ke hati, hati mak dah bengkak malahan anak mata dengan kulit mak dah agak kuning. Tu dah tanda-tanda jaundis, mungkin hati mak dah tak dapat berfungsi dengan sepatutnya.
Rawatan kemo tak dapat diteruskan kerana badan mak tak dapat lagi tahan kesan dari rawatan tersebut. Malahan doktor dah bagi surat rujukan ke Hospis Malaysia. Untuk melihat mak sihat seperti sebelumnya hampir mustahil, malahan berkemungkinan akan bertambah teruk, kata doktor.
Apapun, jodoh, rezeki dan maut semuanya atas kuasa Allah.......dikesempatan ini semoga dikuatkan hati dan ketabahanku untuk menjaga mak dengan sebaik mungkin dan yang paling utama semoga kesakitan dan penderitaan yang mak tanggung akan menghapus dosa-dosamu mak. Sabarlah mak ku sayang.........

1 comment:

  1. MJD, sorry to hear that, tapi kalau mak ko kuat semangatnya, insyaAllah sihat. semoga byk bersabar...

    ReplyDelete